Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Saturday 20 February 2010

Sabtu yang cerah

Gedush...gedush...gedummm...bunyi hifi kat luar tu..biarlah Adam Haris melayan movie-movie katunnya.. biarlah asalkan dia bahagia dan aku tenang bersama entry-entry ku dlm bilik ni. Tapi kejap-kejap jenguk aku dlm bilik ni, ingat aku tengah tengok upin dan ipin kot... Cowilah sayang...ari ni mama tak layan upin dan ipin, mama nak setelkan baju orang..tak siap-siap lagi ni.. "Pi lap tangan duluuuu!!" jerit aku. Mana tak nye, tangan penuh minyak makan cekodok pisang, tapi datang terus peluk aku.. Merajuk lagi Adam comel aku... Pantang ditegur, marah sikit, dah moncong... Itu mesti ikut perangai babah tu... (Ehehehe..cowi abang..jangan mare...). Aku blank pepagi ni, nak bekpes ape ek? Aku nampak pisang adelah dlm 5 biji, bawak dr kampung ari tu, baekk punya..bley aku wat cekodok pisang, minum ngan air kopi sedap jugak ni...



Cekodok pisang

Bahan-bahannya:
5 biji pisang masak (dilenyek sampai hancur)
2 sdb gula
1 senduk tepung gandum
Air secukupnya

Cara membuatnya:
Masukkan semua bahan dalam mangkuk. Gaul rata sehingga adunan macam adunan jemput-jemput.
Panaskan minyak. Jemputkan ke dalam minyak panas.
Goreng hingga kekuningan. Siap....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...