Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Tuesday 3 May 2011

Peasant blouse & pants ala-ala capri untuk si comel

Kalau perasan corak kain kat atas ni sama dengan corak maternity dress untuk Mama Yang (entri lepas). Memang ini tempahan dari orang yang sama pun. Kain hari berlebih banyak, so Mama Yang request untuk jahit 2 pasang baju untuk anak buahnya yang usianya setahun lebih. Jadilah seperti yang dalam gambar.

Ekceli ini first time saya jahit baju untuk gegirl. Plan asal nak buat dress ala-ala kembang gitu, tapi bila memikirkan yang pakai tu cenonet lagi, sesuai rasanya pakai seluar.

Pattern peasant blouse ni saya google dari internet. Senang aje stepnya. Body blouse guna kain bercorak, lengan puffy tu guna kain polos sama dengan kain seluar. Pattern seluar capri tu pulak saya tiru seluar contoh. Tapi gaya-gayanya tak jadi capri, sebab macam labuh jek, sepatutnya labuh seluar capri 3/4 je. Untuk menambah kecomelan, kat hujung seluar saya jahitkan ala-ala rambu-ramba menggunakan kain yang sama corak dengan baju. 

Baju ni belum difinal-touchkan lagi. kat leher tu saya plan nak tambah dengan reben ikat. baru la nampak lagi comel kan.

....................................................................................................
Terbayang-bayang kalau saya ada anak perempuan, seronoknya dapat jahit dress/blouse yang comel-comel.. Tapi apakan daya, yang ada buat masa ni seorang hero yang tak suka pakai baju...Inilah dia Adam Haris...


Adam tak suka pakai baju la mama..


2 comments:

Asni wangsa maju said...

Comel senyuman tu....

Azurina Indah said...

Senyuman anak teruna ku yang tunggal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...