Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Wednesday, 2 February 2011

Hari cuti adalah hari bekerja buatku

Hari ni aku keje halfday je, esok sampai Ahad cuti...Yeay... Hari cuti wat semua.. tapi tak buat aku.. Hari cuti adalah hari bekerja untuk aku, bukan kerja kat ofis, tapi kerja yg sangat aku suka, MENJAHIT.. :)
Tenang fikiran bila dapat potong kain, lepas tu jahit.. Puas hati bila tengok hasilnya.. Laagi puas hati bila customer buat ulang-tempah.. Ari ni masuk lagi 5 pasang, Alhamdulillah..

Sedikit sebanyak dapat tolong kawan-kawan & jiran-jiran dengan upah aku yang agak murah, jika dibandingkan upah kat luar. Yang aku tau, sekitar Shah Alam je, upah baju kurung plain je dah RM45. Rata-rata yang ambik upah RM40 ke bawah adalah yang menjahit dari rumah ..  dan yang pasti yang berkualiti juga dari penjahit-penjahit tegar dari rumah, yg utama bagiku adalah IKHLAS.

Insyaallah, jika memang dah rezeki aku dari menjahit, aku terima.. Nak harap keje makan gaji, memang takkan ke mana, migraine lagi ada..

6 comments:

azima said...

salam...

me tooo.. tak ada hari cuti, kalau pon bercuti.. still mata meliar tgk baju org & otak masih bekerja.. pikir cam mana agak2nya nak jahit baju cam tue? :p

Afzainizam said...

… ....Gong Xi Fat Coi……..
┏〓〓┓┏〓〓┓┏〓〓┓
Wish you healthy always
┗〓〓┛┗〓〓┛┗〓〓┛
....lllllll........ lllllll .......lllllll....
Salam dari kami…
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

woooooo rajinnyerrrr ko cari rezeki ni...... Alhamdulillahhhh rezeki tu.... jangan ditolak... musuh jangan dicari...

Afzainizam said...

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
Saya menyeru kepada semua sahabat untuk sama-sama kita berdoa bagi keselamatan dan kesejahteraan para pelajar dan rakyat Malaysia di Mesir.Semoga Allah swt melindungi mereka semua dari segala malapetaka dan bahaya
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

Azurina Indah said...

rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari :)

Azurina Indah said...

Mudah-mudahan rakyat Malaysia yang berada di Mesir selamat kembali ke tanahair

Azurina Indah said...

azima... Inilah yang dipanggil workaholic versi tukang jahit :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...