Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Monday 4 June 2012

Kurung-kurung moden dan Jalan-jalan UITM Jengka

Assalamualaikum...

Fuh..lama jugak takde posting dalam blog Jarumas Indah ni. Bukannye takde idea, tapi agak busy dan busy dan busy memanjang. 

Sekarang ni pulak musim demam, selsema dan batuk. Saya sendiri ni pun dari minggu lepas badan asyik 'dedar' dan sakit-sakit badan. Tengkuk ni rasa macam salah bantal, tapi tak salah pun. Hari ni terpaksa MC, saya tak sanggup nak jadi robot sehari suntuk, kepala tak dapek nak pusing kiri kanan, kepala pulak dah denyut-denyut.. Hmmm...umo dah nak kilauan emas la huhuhu!

Hari Sabtu baru ni, adik bongsu saya mendaftar di UITM Jengka, dia stay di situ cuma 4 hari dan lepas tu akan di transfer ke Kampus Kuantan pulak. Fuh..jauh siot!! Perjalanan tu rasanya tak bertemu dengan penghujungnya.. plus traffic jam, panas terik, sakit tengkuk, senang cite secukup rasa lah! Sungguh takdak mood nak snap-snap picture buat kenang-kenangan. Di masa-masa tak best macam ni, lupa segala lapar dan dahaga.. Kengkonon lepas tu nak ler singgah pekena patin tempoyak kat Temerloh, kalau-kalau boleh jumpa yang harga 15K sehidangan ke.. Kikiki.. plan hanya tinggal plan semata-mata..takpa..esok masih ada....

Baju-baju banyak yang dah siap, dan banyak yang dah terlupa nak snap... sayang seribu kali sayang, sentimental value tu ada, penat lelah terubat jugak bila tengok gambar-gambar baju tu dalam blog/FB saya, walaupun hanya selai seluar katak..hehehe..

Lepas check kat hp, adalah jumpa beberapa helai baju yang saya teringat nak snap hari tu..

Kurung moden biasa

*************************************************************************************************
Haa..pada sapa-sapa yang baru nak belajar melining baju, inilah salah satu stepnya. Menjelujur kain utama ke kain liningnya. Pada gambar yang saya snap ni, saya tak jelujur pun, panggil jahit apa tah. Takde maknanya nak jelujur, konfem kain ni akan melarikan diri jugak. Nak mengerjakan kain ni, memang sangat mencabar dan memigrainkan kepala ku. So saya gatherkan kain-kain tu dengan jahit serong-serong macam tu. Tobat..pasni dah tak nak amik upah jahit kain macam ni. 

See..lecehkan
So sekarang ada paham kenapa upah baju lining lebih mahal??


Ini lah hasilnye.. Berjaya jugak jadi sehelai baju..
Tepi-tepi baju, tangan dan kain, saya sudahkan dengan the finest serging.
Sesangat plain, so owner kena pepandai la make up kan baju ni.

**************************************************************************************************
Ini pulak baju kurung moden, owner sama dengan baju pepel kat atas ni.
Cuma baju sahaja, quite nice, beading kat body dan tangan.





Sekian....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...