Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Monday 19 September 2011

Sian anakku demam

Anakku demam hari ni. Hati ibu mana yang tenang bila anak demam. Semalaman saya tak tidur. Selang beberapa minit, tangan saya asyik menekap dahi Adam, nak rasa panas lagi ke tak. Memang saya betul-betul tak cukup tidur, tats why hari ni saya EL. Risau sebab Seksyen 24 Shah Alam adalah salah satu kawasan merah untuk denggi. Merah di sini bukan berhenti ye..tapi merah untuk ALERT. Hampir setiap hari kawasan flat yang saya duduk ni disembur oleh kontraktor MBSA. See..sembur maknanya ada yang kena le tu..

Perasaan risau dan serik saya masa Adam masuk wad lebih kurang 3 tahun lepas masih segar lagi. Bukan sebab denggi tapi sebab lebih kurang cenggini la sebutannya 'broncopneumonia'. Sebabnya dia batuk teruk dan kahak termasuk ke paru-paru. So bila dah ada jangkitan kuman, anak saya sekejap demam sekejap elok. Bukan sehari dua duduk wad, tapi dua minggu ko..!

Citer pasal masuk wad, kawan saya pun ada yang baru kuar wad. Kat Kajang. Dengarnye dia pun demam tak kebah2. Kebetulan dia ada menempah baju kurung kat saya. I wonder kenapa dia cuti lama, baju baru dah menunggu ni. Rupa-rupanya dia cuti sakit.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...