Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Tuesday 20 September 2011

Dalam hati ada kudup bunga

Dalam hati ada kudup bunga, maknanya hihihi akan kembang le tu dua tiga hari lagi.. Minggu ni minggu penantian bagi staff-staff Sime Darby.. Katenye 23hb ni bonus masuk.. Cemana la bunga tak kembang, wishlist dah standby sebelum posa lagi.

Ehehehhe.. wishlist saya ape ye?? tak lain dah tak bukan berkisar dengan dunia jahitan saya aje la.. Saya plan nak beli mesin jahit kepala hitam..ala..mesin jahit yang mak-mak kita pakai kat kampung dulu tu. Iye la, mesin tu lasak, lepas tu laju giler bila dah pasang motor, compare mesin kecik saya terhegeh-hegeh aje. Tapi tak lah selaju mesin high speed industri tu.

Itu item wishlist yang pertama, hihihi ada yang kedua rupa-rupanya. Garment steamer. Yess..memang ni yang dah lama saya impikan, tapi kena letak no.2 sebab ini kehendak, bukannya keperluan. Tak tau cemana rupa garment steamer?? Ala.. yang besa nampak kat kedai jual baju tu. sekali pandang sebijik macam vacuum cleaner. Siap ada tong air sekali. Bila meng'iron' baju memang smooth sangat, tak kira la material degil macamana sekali pun.


Item ke-3 dan last (hopefully..), al-jabbar water filter. Tiap-tiap hari consume air mati, takde mineral langsung.  Dah le berkeladak..

Full stop.

Low cost je item-item wishlist saya kan. Bagi orang-orang berduit, apa lah sangat barang-barang murah, tak payah tunggu bonus, anytime boleh beli, iye lah gaji basic je dah sama dengan amount bonus saya. Cemana tu?? Tapi bagi golongan marhaen macam saya ni, time ni la chance untuk merasa benda-benda ni.. So what..??

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...