Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Monday 26 December 2011

....Lagi seminggu....

Assalamualaikum....


Seronok rasanya tiga hari direct bercuti kan....Malas nye nak masuk keje esok..


Sempena musim buah ni, aktiviti utama adalah balik kampung. Ikutkan hati saya malas nak ke mana-mana, ye la..kain banyak yang tak settle, dan sepatutnya masa ni la saya nak meyettlekan semua itu. Lagi pun, hari cuti macam ni jalan sure sesak yang tak berperikemanusiaan lah..Tapi cik abang mendesak jugak diriku supaya balik kampung jugak, kalau tak monyok le wajahnye..


Kami bertolak balik ke Raub dalam pukul 11 pagi Sabtu lepas. Sebelum tu, saya dan Adam gi Taski Abim dulu..Bayar yurannye dan ambik uniform nye.. Comelnye anak mama masa try uniformnye..Tak sangka dah nak sekolah dah..
2 pasang uniform sekolah & 1 T-shirt,
Seluar track tadak size, bukak school baru dapat

Demi mengelak kesesakan kat heway, asben ku decide nak ikut jalan Kuala Kubu-Bukit Fraser-Raub.. Dalam hati seronok jugak, lagi pon tak pernah lagi sampai ke Bukit Fraser..Tapi cik asben dah warningku awal-awal..katanya jalannye alias jalan bukit putus.. ehem.. ok lagik le dalam hatiku...

Dalam perjalanan (tak sampai lagi ke cabaran sebenar), kami lalu satu kawasan empangan air, nama tempat saya tak pasti, tapi sebijik macam Empangan Batu. View sungguh cantik dan menenangkan.. di tambah pulak dengan jalan yang clear, tak de langsung jam kat sini.. Hati rasa sangat saaayang dengan cik asben...muah..muah..muahh.. 

Nampak tak..kete kami je atas jalan..
Jalan ini kami yang punyaaaa...

View yang sempat diambik 


Indahnyee...tenaang je...














Beberapa ketika lepas tu..cabaran pun bermula.. ada jalan bentuk S, ada yang bentuk U, ada yang bentuk tak tau nak cakap.. (time ni tak dan nak snap gambar dah..mood dah hilang). Ditambah pulak cik asben yang drive ala-ala F1... Ya Rabbi..masa tu hanya Engkau yang memahami perasaan ku.. kalau tak silap selama 3 jam jugak kami mengharung jalan serupa itu..Bukan nye saya takut.. adam sampai muntah tak tau nak kata warnanya... saya plak berjaya tak muntah, tapi kepala pening-pening lalat.... kalau gini gaya, tak pegi bukit fraser pun takpe lah, gwe udah serik... 

Sampai kat kampung, biasa la, view standard di musim doyan..Kiri kanan jalan penuh gerai yang jual buah... Doyan ada, mutan ada, manggis ada, duku ada, petai pon ada.. tapi saya dah tak tertarik..hati geram je.. nape la laki aku ikut jalan tadi.. next time..sori..no more jalan-jalan during long public holiday hoccay!! Duk je kat rumah..!!

Saya suka makan ulas yang duk sorang-sorang tu..
Panggil ape tah..anak kucing?? ke anak tikus?? heheh...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...