Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Sunday 6 November 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha

Pagi tadi ada gak rasa sayu sikit bila terdengar alunan takbir. Teringat kembali masa tahun pertama saya kat bumi Semenanjung ni kalau tak silap tahun 1997. Pertama kali dalam hidup saya beraya berjauhan dari family. Tahun itu, saya beraya kat rumah housemate saya kat Teluk Intan. Sedih jangan cakap la. Raya pose tau bukan raya haji. Dah le lauk-lauk raya nampak pelik-pelik je masa tu, orang sekeliling pulak ramai yang saya tak kenal. Yang saya rapat cuma housemate saya sorang tu je. Nak kenal tempat & budaya orang katakan. Memang suasana terlalu asing. Kampung Semenanjung tak sama dengan kampung saya kat Tawau. Beza jauh sangat-sangat.. Tak sangka, dah nak masuk 15 tahun saya di sini. Balik duduk kat Tawau? Tak mungkin kut..suami orang Pahang.. duduk Shah Alam..tengah2. Balik kg dia 3 jam, balik kg saya pun 3 jam. Fair & square, tambang je lain2..LOL

Juadah pagi raya ni (boleh dikategorikan sbg juadah ke?) adalah Nasi Lemak Sambal Sotong. Boleh tahan jugak la. Bosan la, asyik masak ayam tu ayam ni, daging tu daging ni. High lemak & kolesterol (Abih tu, nasi lemak tak high ke??..hehehehe). Neway..abg kata shedap!!! Yehooo!!

Jemput makan

Nyam-nyam..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...