Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Wednesday 12 October 2011

Happy...

Malam tadi kutunggu penuh debaran. Kata nak datang pukul 5. I tunggu u sampai pukul 6 tadak, kul 7 pun tadak. I dah risau tau. I mundar mandir kuar masuk rumah, jenguk kalau-kalau u dah sampai, tapi hampa. Tiba-tiba pukul 8 u call, kata u dah sampai, tapi kat blok lain. Isy.. u ni bengap la, rasa nak clash je. Tau ler dah gelap, dan Seksyen 24 ni kawasan flat. Nasib baik u jumpa jugak jalan ke rumah I. I lap u daling. Welcome to my home sweet home.. Lama I tunggu u, baru ni dapat jumpa. Rasa nak peluk-peluk je..

Hish.. luahan hati diatas bukan rekaan, tapi kenyataan...... My new toy dah sampai...
.
.
.
.
.
.
.


Memang laju giler. Saya dah biasa dengan mesin portable aje, slow and steady. Umpama dah biasa drive Kancil pastu drive Evo plak. Sure banyak beza. Saya kena betul-betul terer kontrol speed baru la saya berani nak jahit baju customer. Ni nak reverse pun tak berjaya-berjaya lagi. Mesin ni hasil titik peluh menjahit saya 100%. Tak guna langsung duit gaji ke, duit bonus ke. Lama jugak saya berkira-kira, survey sana sini, bertanya tailor-tailor, nak cari mana yang paling berbaloi dan tak banyak kerenah. Ya, memang mula-mula plan nak beli mesin jahit kepala hitam tu, tapi harga mesin + motor dah nak sama dengan mesin jahit industri. Jadi final decision, saya beli Juki. Puas hati, boleh turun sampai ke anak cucu. Hehehehe.....


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...