Tuan tanah berehat dari mengambil sebarang tempahan jahitan sehingga diberitahu kelak. Harap maklum....

Monday 7 November 2011

Salam Aidiladha..

Hari ni hari kedua raya haji dan merupakan hari cuti terakhir. Esok sapa yang keje akan keje semula, mana yang sekolah akan masuk sekolah semula. Dari pagi ke petang yang saya dengar dari radio hanyalah kesesakan di lebuhraya dan kebanyakannya adalah menghala KL. Syukur saya tak ke mana-mana, saya rimas dengan jam.

Seingat saya, jam paling teruk dalam hidup, kalau tak silap 2 tahun lepas, masa tu cuti Raya Cina. Kereta tak bergerak2 sepanjang highway Karak, masa tu kami sekeluarga nak balik Bentong. Kita sedia maklum jalan sepanjang highway Karak tu, kalau tak menaik menurun, kawasan tanah tinggi kan. Saya pulak memang cukup tak tahan, bila kereta berhenti secara mendongak. Sebagai penyudah yang amat menyedihkan, saya dan Adam muntah silih berganti. Busuk jangan cakap la. Sejak dari tu, saya haramkan perjalanan pergi dan balik yang last minute. Biar pegi awal dan balik awal, sebab saya BENCI jam.

Hari ni dalam mencari mood raya, saya rajin semula. Pagi-pagi saya kerah hubby gi pasar basah kat Sek 16 cari ayam untuk dibuat rendang. Pasar pun lengang lagi, nasib baik ada gerai jual ayam yang bukak dan 2 gerai lain lagi yang dah nak tutup. Ya..penduduk Shah Alam masih bercuti. Balance beras pulut susu hari tu ada lagi dalam 2 pot. Saya tanak aje, tak habis makan hari ni, esok boleh bawak ke opis. Lagi pun, esok hubby cuti, kena jaga Adam, taska cuti lagi..huhuhu.. Rendang saya masak extra, tu lauk deme esok le ye..


Rendang ayam bersama pulut masin
Jemput makan...!!


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...